Heropstart juni 2020

Sinds 8 juni kunnen indoor trainingen terug heropstarten. Om de veiligheid van onze sporters en trainers te gararanderen zijn er uiteraard een aantal veiligheidsvoorschriften. Zo worden er per zaalunit slechts 17 gymnasten (inclusief trainers) toegelaten, en is fysiek contact niet toegelaten.

Rekening houdend met de beperktere zaalcapaciteit, streven we er met Wild Gym toch naar om zowel onze recreatieve als competitieve groepen nog even te kunnen opstarten voor de zomer.

Recreatieve groepen

Voor de recreatieve groepen bieden we discipline-overschrijdende trainingen aan. In ons aanbod hebben voorzien we:

  • Recreatief turnen (kleuters) (wo 17 & 24 juni)
  • Recreatief turnen (lagere school) (wo 17 & 24 juni)

Ook voor freerunning en tumbling voorzien we een gedeeltelijke heropstart:

  • Freerunning Rakkers (do 18 & 25 juni)
  • Freerunning Rakkers (za 20 & 27 juni)
  • Freerunning Kerels (do 18 & 25 juni)
  • Freerunning Kerels (zo 21 & 28 juni)
  • Freerunning Jam (za 20 & 27 juni)
  • Tumbling basis (wo 17 & 24 juni)
  • Tumbling basis (za 20 & 27 juni)

Recreatieve gymnasten zijn per email geïnformeerd over ons recreatief opstart-aanbod, en inschrijven kan via de meegestuurde doodles.

Kom enkel naar de training als je per email een bevestiging hebt ontvangen!!! We kunnen immers maar 17 gymnasten toelaten per unit.

Competitie groepen

De (pre-)competitie groepen worden heropgestart in een combinatie van online trainingen, outdoor trainingen en indoor trainingen. Ook hier gelden dezelfde beperkingen rond aantal gymnast en contactloos sporten.

Deze (pre-)competitie groepen worden via hun trainers verwittigd van het aangepaste trainingschema, en de bijhorende veiligheidsvoorzieningen.

Gymfed maatregelen indoor

Veiligheidsvoorschriften

Houd steeds 1,5 meter afstand van iedere persoon buiten je huishouden. Gymnasten brengen eigen handgel mee Probeer je gezicht niet aan te raken.

  1. Gymnasten komen ten vroegste 5 minuten voor training aan, en vertrekken na de training direct.
  2. Fysiek contact is niet toegestaan. Je blijft ALTIJD op 1,5m van elkaar. Dus ook bij aankomst let je erop dat je afstand houdt van elkaar.
  3. (Groot)ouders blijven buiten en komen niet in de zaal. In de Ivo Van Damme wordt de centrale ingang gebruikt, en verlaten de gymnasten de zaal via de nooduitgangen.
  4. Je wast je handen voor je naar training komt en onmiddellijk na de training.
  5. Wij raden alle sporters aan thuis, voor vertrek, gebruik te maken van het eigen sanitair, en probeer de toiletten van de zaal zo minimaal mogelijk te gebruiken.
  6. Gymnasten brengen eigen handgel mee
  7. Probeer je gezicht niet aan te raken.
  8. Het spreekt voor zich dat je niet naar training komt als je ziek bent (of de voorbije week ziek bent geweest).
    Sport niet en blijf thuis als je symptomen hebt die op COVID-19 kunnen wijzen, zoals een grieperig gevoel,koorts, hoesten, kortademigheid, neusloop of ongewone vermoeidheid. Ga pas weer sporten als het mag van je arts.
    Sport ook niet als een huisgenoot symptomen heeft of positief getest heeft op het virus. Ga pas weer sporten als het mag van de arts.
    Heb je verhoging gehad van je lichaamstemperatuur en ben je weer koortsvrij? Rust nog even lang als het aantal dagen dat je koorts had. Na bv. 3 dagen koorts, mag je nog 3 dagen niet sporten, vanwege het risico op een hartontsteking.
  9. De kleedkamers en douches zijn niet toegankelijk. Gymnasten komen in sportkledij naar de training.